fredag 21 december 2012


År 2012 närmar sig sitt slut, för min del har det inte varit det bästa året. Iaf inte om man ser till hojåkning. Efter missödet i Italien så var det bara och börja jaga en ny motor när man kom hem.

Hittade en i England som skeppades hem och monterades in pronto, skulle åka till Thailand i början av juni och sen direkt till Gotland för 4 dagar på Ringen så det fanns ingen tid att spilla.

Gotland var som vanligt trevligt att återse det här var ju 3:e året i följd som jag var här och andra året för Kim.

Vädret var inte det bästa första dagen men vart bättre dom andra dagarna. Tyckte jag började få upp hyffsat tempo sista dagen och laddade på lite extra. Fick rygg på en Kwak som höll bra tempo, nu var det ju 4:dagen och man började bli lite sliten. Passet började lida mot sitt slut men jag tänkte, jag ska om den där gröna saken!

Kommer upp mot Senna kurvan, först snabb vänstern sen högern. När jag lägger över till höger så släpper det. Jag fastnar med handen mellan asfalt och handtag. Efter att ha tumlat runt bland kalk stenarna så reser jag mig för att se hur det gick med hojen men då känner jag en brännade smärta från handen. Handsken är hel sönder sliten och lillfingret har fått rejält med stryk!

Resultatet blir att jag ilar iväg till sjukhuset och dom rengör fingret från inbränd handske, därefter är det bara och boka om båten för att komma hem till SöS och deras handklinik.

Man överväger att amputera fingret men vill göra ett försök med en sk lambo. Man syr helt enkelt ihop lill och ring finger för att få cirkulation i den vävnad som man transplanterat till lill-fingret.

En lång skjukskrivning följer och första banåkningen blir förräns i september tillsammans med Fiver på Anderstorp...Åkningen är stel och yxig men det känns skönt att vara igång igen. Magnus dyker upp med min gamla 999:a. Fan va snygg den är!!




 

Inga kommentarer: